Technická poradna
Články, zajímavosti, specifikace a mnoho dalšího z automobilového světa.
Přehled dieslových motorů Peugeot HDI
Motory HDI (high-pressure direct injection) uvedl koncern PSA (Peugeot, Citroen) na trh v roce 1998 a ihned se tím technologicky dorovnal špičce na poli dieslových motorů. Po Italských JTD a Mercedes-Benz CDI motorech přinesl jako další výrobce přímé vstřikování nafty pomocí systému common-rail,…
Zobrazit článekHistorie benzínových vidlicových motorů BMW
Další kapitolou bude přehled benzinových motorů BMW vyráběných cca do roku 2000.
Zobrazit článekHistorie benzínových řadových motorů BMW
Níže uvedený článek zmiňuje jen relativně běžně v Evropě se vyskytující agregáty. Vynechává tedy motory určené výhradně pro export mimo kontinent a motory divize M – o těch třeba příště. Motory jsou řazeny podle jejich kódu, nikoliv podle data uvedení na trh atd.
Zobrazit článekPřehled motorů TSI
Po minulém článku na téma TDI se podíváme na další motory od koncernu VW. Tentokrát na benzínové TSI (v modelech Audi označované jako TFSI). Vzhledem k široké rozšířenosti (vyskytují se v modelech značek VW, Škoda, Audi a Seat) se zaměříme pouze na motory o obsahu 1,0l - 2,0l. Exotičtější varianty…
Zobrazit článekHistorie dieslových motorů VW TDI (od 2,5 L do 6,0L)
Tento článek navazuje na přehled motorů VW TDI od obsahu 1,2l do 2,0l. (https://www.autobr.cz/technicka-poradna/historie-motoru-tdi-vw-diesel) Původní pětiválcový motor představený v roce 1989 v modelu Audi 100 předběhl své čtyřválcové rozšířenější kolegy o 2 roky. Jednalo se tak o vůbec první…
Zobrazit článekHistorie dieslových motorů VW TDi (od 1,2 L do 2,0 L)
Zkratka tří písmen TDi značí Turbocharged Direct Injection a od počátku 90. let se s nimi můžeme setkat v mnoha modelech koncernu VW (VW, Audi, Škoda, Seat). Od dřívějších dieslových motorů používaných ve vozech VW a Audi již od roku 1976 (kdy se objevil motor 1,5 D 37 kw ve vozech VW Golf MK1 a VW…
Zobrazit článek