Technická poradna

Články, zajímavosti, specifikace a mnoho dalšího z automobilového světa.

Historie benzínových řadových motorů BMW

Níže uvedený článek zmiňuje jen relativně běžně v Evropě se vyskytující agregáty. Vynechává tedy motory určené výhradně pro export mimo kontinent a motory divize M – o těch třeba příště. Motory jsou řazeny podle jejich kódu, nikoliv podle data uvedení na trh atd.

Zobrazit článek

Přehled motorů TSI

Po minulém článku na téma TDI se podíváme na další motory od koncernu VW. Tentokrát na benzínové TSI (v modelech Audi označované jako TFSI). Vzhledem k široké rozšířenosti (vyskytují se v modelech značek VW, Škoda, Audi a Seat) se zaměříme pouze na motory o obsahu 1,0l - 2,0l. Exotičtější varianty…

Zobrazit článek

Historie dieslových motorů VW TDI (od 2,5 L do 6,0L)

Tento článek navazuje na přehled motorů VW TDI od obsahu 1,2l do 2,0l. (https://www.autobr.cz/technicka-poradna/historie-motoru-tdi-vw-diesel) Původní pětiválcový motor představený v roce 1989 v modelu Audi 100 předběhl své čtyřválcové rozšířenější kolegy o 2 roky. Jednalo se tak o vůbec první…

Zobrazit článek

Historie dieslových motorů VW TDi (od 1,2 l do 2,0 l)

Zkratka tří písmen TDi značí Turbocharged Direct Injection a od počátku 90. let se s nimi můžeme setkat v mnoha modelech koncernu VW (VW, Audi, Škoda, Seat). Od dřívějších dieslových motorů používaných ve vozech VW a Audi již od roku 1976 (kdy se objevil motor 1,5 D 37 kw ve vozech VW Golf MK1 a VW…

Zobrazit článek